Celtic are refusing to co-operate with Sky Sports as they await further explanation from the broadcaster after a mistranslated interview that made serious accusations about the club’s supporters, The Guardian reports.

The paper says that Sky Sports have not been made welcome at the club’s press conferences prior to matches against Clyde and Hearts over the last few days.

It comes after the club released a statement last week condemning Sky Sports for misattributing comments to Alfredo Morelos that accused Celtic fans of racist abuse at the recent derby match in December.

Subscribe to 67 Hail Hail TV now

The club has written to broadcasting regulator Ofcom about the issue, publishing the letter on the official Celtic website, after not being happy with the basic apology given.

As quoted by The Guardian, a spokesperson for Ofcom said of the complaints from the club and supporters: “We are assessing these complaints against our broadcasting rules, but have yet to decide whether or not to investigate.”


The paper report this initial assessment can take as long as two weeks, with any further investigation taking as long as 50 days.

Want to join the discussion?

Join the 67 Hail Hail Forum now and have your say

Join the forum now >>
Celtic supporters

Celtic supporters / (Photo by Mike Hewitt/Getty Images)

Necessary step

The club should be commended by supporters for the way they are approaching this issue.

Chief Executive Peter Lawwell is taking Sky to task for the serious error and despite an apology from the broadcaster wants the same answers that we as Celtic fans do.

Not co-operating with them for press conferences and such may be seen as an extreme step but this was not a simple, small mistake. There are big questions that they need to address before they can be trusted to report on Celtic matters going forward.

With our match against Aberdeen on Sunday set to be shown on Sky Sports, it’ll be interesting to see if the story develops further as the week rolls on.

Have something to tell us about this article?